Kaa-chiingg

Tuesday, August 24, 2010

Sahur Yang Bingit

Arrgghhhh!!!!!!!!!!!!!

Tertekan aku awal pagi ni haa...
Ada satu makhluk ciptaan Allah ni...
dikurniakan akal fikiran
tapi tak guna sepenuhnyaaa
hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!
kami semua dalam bilik sedang cuba untuk tidur 
makhluk Allah ni macam pendengki taknak tutup lampu lagi
kunun-kunun baca novel lagi
padahal tak baca pun...
aku tauuuu....
sebab kau jeling tengok aku boleh tidur ke tak....
aku terus sound aaa kan...
"dah habis bace belom??"
hambikkk ko...
dia terus jeling aku dan jawab 
"BELOM!"
dishhh...
dapat aku sambaran jelingan mata dia..
cam PONTIANAK plak bila aku ingat-ingat balik
tapi...
ade aku takut dengan kau???!!!
pedulik..
aku kesian kat budak lagi sorang ni haa..
esok pagi nak kerja...bangun awal pagi...
kawan kau juga dia tu haaa....
fikir laaa sikit weihhhh.....
tu pun tak boleh nak beralah ke ha??
 hiyeee...
apa punya perempuan laaa kau ni haa???
ok tu salah satu insiden panas hati aku..

tapi sebelum insiden panas itu...
ada insiden pra pemanasan hati aku
masa aku tengah kusyuk menelaah.....
aku terdengar orang main tepuk-tepuk SITAM aku

 ni SITAM aku
mesti laa yang warna hitam bukan coklat
yang coklat tu terlebih perasan sudah...
takpe-takpe..
mak saya pesan..
kalau bergambar...kena kongsi-kongsi ramai....

balik cerita tadi...
aku terdengar laa orang dok menepuk-nepuk sitam kesayangan aku tu haa
sekali aku pusingg....

jeng jeng jeng...

*celah baik punya~~

celah kangkang tu beb!!!
woiiiii...
kalau korang..
marah tak??
adoiii...
kalau nak memeluk manja kasih sayang..
aku boleh terima lagi..
ni da siap kangkangkan sitam hakuuuu
kesian aku tengok SITAM aku kat celah kangkang dia
SITAM.......
maafkan aku yaaa...
selepas kejadian celah kangkang
sumpah haku geli nak sentuh SITAM..
takut bau hancing~~

ok...itu cerita panas kedua...
yang ni cerita panas ketiga...
pelikkan dalam masa beberapa jam
3 perkara panas terjadi kat kami
wajaq~~

ni lepas die baca novel romantika di amour tu
dia pun padamkan lampu
aku pun panjatkan kesyukuran
akhirnya....
bukan apa...
aku kena bangun awal pagi..
ada appointment dengan SUPERVISOR aku
ada test pagi tu...
saya perlukan rehat secukupnya untuk melalui hari yang panjannggg laaaaa weihhhh

ok...
dalam pada aku nak terlelap..
berangan pelamin warna cream pink silver..
ada chandelier kat atas tu...
bunga ros putih bunga lily putih...
nampak wajah bakal suami aku tu...
tiba-tibaaaa.............
bunyi telefon bimbit ala-ala cina jinjang chokkia punyaaa...
bergegar kat tilam haku..
dengan tengkorak kepala aku sekali bergegar~~
hancur pelamin aku...
bapak shawl kuat!!!!!!!
aku taktau nak komen apa da...
padahal baru lepas gayut sambil kangkang kan sitam haku tu...
siapa lagi nak call dia pukul 1 pagi tu haaa??
wooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
insaf laa weihhh..
aku dan kanak-kanak bilik ni semua reti nak tukar ke SILENT MODE
hormat orang lain nak tidur...
ke telefon hang tu takdak silent mode??
aku rase...die kuatkan lagi bunyi ringtone tu...
sebab ringtone tu sepatut nya lagu LADYGAGA dan tak berapa nak kuat...
tapi masa tu..lagu hape ntah...
pastu kuat nak mampossss...
shawl aaa ko ni


akhirnya...aku tak dapat tidur sampai ke sahur jam 4 pagi...
tapi yang paling terbaikk...
nunang saya...
menelefon saya pada pagi sahur itu...
nak kejutkan saya sahur
padahal memang saya tak tidur lagi pun
lalu saya dengan sengajanya menolak telefon dekat padanya...
hambeekkk...
ko hengat ko sorangkah ada telefon bunyi-bunyi??
bingit kan??
padan muka...
terus tarik selimut...
panas hati tak???
bengang tak??

maaf...
memang bulan puasa..
tapi kadang-kadang kena balas juga..
sebab sabar ada hadnya...
harap dia sedar pada masa akan datang...
sesungguhnya...
bear orang lain bukan untuk dikangkangkan
dan...
orang tengah tidur tu...tolong lah perlahankan telefon
dah laa aku ni susah nak lelapkan mata...
malam ini tak tau apa drama swasta dia lagi
sekian hangin saya....
*sebab dia da balik...so kena stop di sini...

peace babeh!!


4 comments:

honey amour said...

yunk..tyme dia nk tido nnt ko buat2 ler baca newspaper...hahahahaaa

Benjo. said...

sempoi..
sbr kak oi..

peace!! hehehe..

::cdot the dot:: said...

sapa ni? b ke?? sapa nunang tu>???huwaaaaaaaaaaaaaa

Kay- said...

honey amour: hahaha...bc paper kan...mmg mntk kene sepak aa tu..

benjo: sabar laaaaa niiii...

cdot: ni bukan ryna.....nunang ialah tunang saye (Kay) ye....

Ka-Chiingg