Kaa-chiingg

Monday, June 7, 2010

amoi


hai saya catherine-
dulu saya pernah berangan nak jadi ratu cantik
sebab dari kecik nenek seblah rumah makcik saya selalu panggil
"amoiii cantikkkk...."
walaupun masa tu saya masih hingus bersepah
muka bertepek bedak baby johnson kakak yang tepekkan
suka lari-lari main dengan budak lelaki yang sama hingus bersepah
panjat pokok ciku di tepi rumah nenek tu
tapi nenek tak pernah marah
dia selalu panggil main masak-masak di rumahnya
"amoi cantik tak boleh la main lari-lari....nanti koyakk..."
tapi itu dulu...sekarang nenek tu dah mati..
kesian...mati sebab kena kencing manis
kaki hampir kena potong
tapi Tuhan lebih sayangkan nenek tu...
kesian nenek tu...
dia nangis sampai mata buta selepas kematian husbandnya
walaupun buta dia masih tetap panggil saya "amoii canttiikkk..."
tapi suara nenek tu dah tak sesexy dulu...
dengar cerita nenek tu dulu-dulu ratu kebaya
nenek sangat kenal dengan saya walaupun sudah buta
saya sangat terharu
masa nenek mati, saya tak sempat jumpa
sebab saya belajar di oversea
tau berita kematian nenek tu dari kawan baik saya
cantik macam saya jugak...

sudah tiga tahun berlalu
saya masih cantik dan bertambah cantik
bangga?? memang laa....
tapi sampai sekarang masih belum berjaya masuk final ratu cantik malaysia
tak tahu kenapa...
mungkin sebab hidung saya tak cukup eksotik
apapun...saya bangga sebab saya anak malaysia!

saya tetap akan berusaha untuk menjadi ratu cantik malaysia
sebab saya sudah pernah menang pertandingan "unduk ngadau"
masa pesta kaamatan tahun lepas

cuma sekarang ni saya risau
sebab ada hari tu tak tahu la kenapa
dan siapa yang dengki keparat dengan saya
sengaja buat onar dan terjadilah kontroversi mengalahkan saya ni artis
saya belum jadi artis, sudah kontroversi...
oh.. sangat malang...

sebab kawan saya lah timbulnya kontroversi ini



saya yang di tengah

apapun...saya lebih cantik dari dia

kontroversi itu bukan saya...



8 comments:

m a h e y r a said...

gojes ;)

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

grrrrr....
cool...
errrkkkk...

mirachantek said...

asal kua malam je pakai itam. cuba jadi cam aku ni. warne kuning ke, merah ke..

mirachantek said...

asal kua malam je pakai itam. cuba jadi cam aku ni. warne kuning ke, merah ke..

::cdot the dot:: said...

musyukk..

dia tak bole lwn aku pnya..ko igt kan g-string yg ko bg aku tuh...

aku pakai tiap2 ari..tanda cinta kita...

aku on9 curik2 lg...nak skodeng g string lace ko...

tunggu aku ye...nak pelukkkk...nak...nakkkkkkkkkkkkkk

::cdot the dot:: said...

musyukk..

dia tak bole lwn aku pnya..ko igt kan g-string yg ko bg aku tuh...

aku pakai tiap2 ari..tanda cinta kita...

aku on9 curik2 lg...nak skodeng g string lace ko...

tunggu aku ye...nak pelukkkk...nak...nakkkkkkkkkkkkkk

abc+milo said...

maheyra: ape yg gojes nye??? ;)

alvin: sakit tekak yeh??

mirachantek: diorg suka jadi tahi cicak...aku suka ko...sbb ko lucu...macam badut sarkas muahh!!!

cdot: cayalahhh.....lap lu ketat2!! balik course nnt jgn lupa belikan utk aku g string baru yerr....yg paling sexy...muahhhhhhh >:D<

Nizam Pac said...

the real amoi cantik!

Ka-Chiingg