Kaa-chiingg

Friday, July 9, 2010

Tips baik punya---perempuan juga boleh dapat mimpi basah




Salam Jumaat sekelian penduduk bumi~
Malam tadi mimpi indah tak?
Weeee~
Aku tidur tidak ingat
(skema punya tatabahasa ejaan harap maklum)
Senang hati dan sangat santai hari ini
Sebab dapat tidur yang cukup mungkin
Ya...bukan mudah untuk kita dapatkan tidur yang berkualiti
Maksud berkualiti tu dari segi jangka masa otak kamu benar-benar "tidur"
as known as "berehat"
semasa mata kamu tertutup rapat

Orang bilang tidur dalam iman
ecehh....;)


Baiklah. Aku ada tips yang baik punya untuk dapatkan
tidur yang enak.

1) Kalau rasa resah, susah tidur sebab banyak fikir masalah kewangan
atau kekasih yang curang, boleh cuba untuk minum segelas susu penuh krim.
Perut yang penuh dan hangat akan memudahkan mata dan otak kita
ingin cepat-cepat berehat. Lepastu baring dengan tenang.
Pasti akan lena sampai ke pagi. Silap haribulan Subuh pun terlepas...ngeee~


2) Makan roti+butter. Kalau kamu sedang bersedih hati menangis sebab
rindukan si kekasih yang curang, dan susah untuk tidur lena
cuba kunyah roti perlahan-lahan.
Sambil mengenang si kekasih yang curang, sambil kunyah roti,
lama-lamapasti kamu akan letih dan mengantuk.
Bangun pagi pasti kamu lebih ceria
sebab perut sudah cukup kenyang!


3) Untuk yang beragama Islam, disyorkan ambil wudhu, buat solat sunat
tak kisah la solat sunat Hajat ke, Istikharah ke, Tahajjud Cinta ke,
lepas itu baring atas katil. Tutup mata rapat-rapat. Pasti akan cepat lena. Sebab
solat buat hati dan otak lebih tenang.


4) Mandi. Terpulanglah nak mandi sejuk atau mandi panas.
Tapi lebih baik mandi panas.
Air hangat boleh meregangkan urat-urat saraf.
Lepas mandi kita akan rasa lebih tenang dan memudahkan proses untuk tidur.


Hoyeee~ cubak cubak jangan tak cubak!!



err..pastikan tidur tanpa secalit makeup untuk kecantikan kulit

4 comments:

mirachantek said...

bab mandi tu sangat berkesan!

aku pun minum susu gak, best je tido dengan angan2 konon akan bertambah tinggi.

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

tajuk macam cibai,,,perempuan pun bole mimpi basah,,,teerrbaeekk,,,hahaha

no3 tu bagoss,,,,

::cdot the dot:: said...

ooooooo...bby nak try yg no 2 tuh...

tahajud cinta dgn b bole??? mlm ni coli adalah kaler tema kita, purple!!!

hiro said...

wow,,,,hiii

Ka-Chiingg