Kaa-chiingg

Tuesday, March 16, 2010

SKANDAL::Don't Let Your Friend Walk Too Close


Seperti foto di atas
Tidak ada kaitan dengan diri penulis

SKANDAL

Itu istilah yang tepat untuk kejadian di atas
saya sangat TIDAK SETUJU dengan perempuan itu!
Kalau lelaki berSKANDAL dengan banyak perempuan, atau lelaki yang ada banyak awek, atau lelaki simpan perempuan sebagai koleksi atau...ehh.. sudah cukup disitu.

Saya masih boleh terima kenyataan itu. Normal la lelaki...

Tapi kalau perempuan berSKANDAL dengan banyak lelaki, atau perempuan yang ada banyak pakwe, atau perempuan simpan lelaki sebagai calon-calon suami ehh........atau...errr...atau sebagai.....iskk...sudah! tak mau fikir lagi!!

Itu sudah kategori abnormal.

Bila seorang perempuan menjadi abnormal -iaitu menjadikan lelaki sebagai hobi tegarnya- bagi saya dia mengalami masalah MENTAL DISORDER.

Tapi kita tak boleh salahkan perempuan kategori abnormal ni. Mereka jadi begitu pasti ada sebab. Mungkin disebabkan trauma kisah silam zaman kanak-kanak atau mungkin juga trauma kisah pertama kali putus cinta zaman persekolahan. Cuma perempuan macam ni jenis yang tak tahu nak fikir. Baik buruk hentam saja....."ada aku kisah??"

Saya menulis berdasarkan pengalaman observation+thinking+analysis sendiri ya. Biasanya perempuan macam ni dia tabur cinta sana-sini. At the same time, dia frust sendiri, kecewa, sedih, merana dan menderita bila lelaki tinggalkannya. SAYA SANGAT TIDAK MAHU BERKAWAN DENGAN PEREMPUAN MACAM NI SEBAB NANTI SAYA BOLEH JADI GILA!!
Alasan saya mudah: Friendship is like a mirror of ourselves
Our life is too short untuk bermain dengan bola-bola api. Bola-bola api..yang dulunya kecil menjadi besar...lagu siapakah itu?? ;) Mesti pernah dengar kan? Ha... Jangan bermain api. Kelak membakar diri sendiri. (Bukan main api lighter tu..bukan...bukann..)Bukan la maksud saya kita mesti serius. Gurau sikit pun tak boleh meh?? Sepak kang!! hepp!
Sudahlah segala bencana alam menjadikan masa kita semakin singkat--
Lagi nak buang-buang waktu dengan hal-hal yang tak patut-patut.
Kawan-kawan perempuanku sekelian, marilah kita (ayat macam YB tengah berucap di perhimpunan bersama rakyat) menjadi perempuan yang baik-baik. Jangan berSKANDAL. Kerana kita akan dicop (macam ada pelekat dekat dahi) sebagai perempuan yang tidak bermaruah. Silap-silap orang boleh cakap kita "pelacur lagi bermaruah sebab diorang dibayar. kau apa??" huuuuuuu......



1 comment:

JMR said...

leh lak scandal cam gitu..haprak punya pmpuan..hahhaah..

Ka-Chiingg